Biuro rachunkowe czy własna księgowa - co wybrać?
Każdy przedsiębiorca, prowadzący swoją działalność gospodarczą, staje przed dylematem związanym z wyborem odpowiedniego sposobu prowadzenia księgowości i rozliczania się z urzędem skarbowym. Mamy do wyboru dwa podstawowe rozwiązania – zatrudnienie własnej księgowej lub skorzystanie z usług biura rachunkowego. Która opcja ma więcej zalet?
Czy warto zatrudnić własną księgową w firmie?
Zatrudnienie własnej księgowej może wydawać się korzystnym rozwiązaniem, zwłaszcza w przypadku dużych przedsiębiorstw. W takiej sytuacji księgowa może pracować na miejscu, monitorować dokumenty oraz terminowo zajmować się rozliczeniami podatkowymi czy prowadzeniem ewidencji. Jednak warto pamiętać o tym, że wynagrodzenie księgowej to także dodatkowe koszty dla firmy, a także konieczność utworzenia dodatkowego stanowiska pracy. Co więcej, zatrudnienie księgowej nie zwalnia przedsiębiorców z inwestowania w kształcenie zawodowe tego pracownika, co jest niezbędne ze względu na dynamicznie zmieniające się przepisy.
Jakie zalety ma korzystanie z usług biura rachunkowego?
Korzystając z usług biura rachunkowego, przedsiębiorcy mają dostęp do wiedzy i doświadczenia licencjonowanych księgowych, którzy specjalizują się we wszelkich aspektach związanych z prowadzeniem rachunkowości firmy. Celem działania biur rachunkowych jest zapewnienie kompleksowej obsługi księgowej na najwyższym poziomie, dzięki ciągłemu podnoszeniu kwalifikacji swoich pracowników. W przypadku korzystania z usług biura rachunkowego np. z Katowic przedsiębiorca nie musi martwić się o koszty związane z wynagrodzeniem księgowej ani tworzeniem dodatkowego stanowiska pracy. Biuro rachunkowe świadczy swoje usługi w ramach umowy, której warunki są jasno określone, a koszty współpracy stałe i przewidywalne.